ببینید | نوشیدن زندگی

زندگی مثل یک فنجان قهوه است. فقط گرم بودنش کافی نیست، باید ضربه‌هایی هم به آن وارد شود!.
کد خبر: ۱۴۲۴۵۰۶
تعداد بازدید : 53

در دنیای امروز قهوه به مثابه یک وسیله ارتباطی بخشی از نحوه تعامل انسان‌ ها با یکدیگر شده است و قهوه دیگر فقط به معنای یک نوشیدنی نیست؛ بلکه به معنای گذراندن وقت با دوستان، همکاران و حتی غریبه‌هاست. هر سال «روز جهانی قهوه» در اول اکتبر جشن گرفته می‌شود تا علاوه بر کشف انواع مختلف قهوه و روش‌های مختلف تهیه آن، از تلاش و فداکاری میلیون‌ها کشاورز قهوه قدردانی کرده و آگاهی در مورد مشکلات تولیدکنندگان قهوه و تجارت عادلانه را افزایش ‌دهند.

طبق اسناد تاریخی قهوه نخستین بار حدود 700 سال میلادی در آفریقا و کشور اتیوپی توسط یک گله‌دار کشف شد. دانه‌های قهوه در واقع میوه هستند و از خانواده توت‌ها محسوب می‌شوند. در قرن شانزدهم میلادی قهوه از یمن به مصر، ایران و ترکیه راه یافت و با رسیدن به عربستان گسترشش شتاب گرفت و به هند و اروپا رسید.

قهوه تنها یک نوشیدنی لذت‌بخش که به رفع خستگی و افزایش انرژی کمک می‌کند نیست؛ بلکه می‌تواند بر عمر انسان نیز بی‌افزاید! برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر به افسردگی یا بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند، دو بیماری که طول عمر را کاهش می‌دهند. محققان همچنین در حال یافتن راه‌هایی هستند که قهوه ممکن است به بدن انسان در مبارزه با سایر بیماری‌های مزمن نیز کمک کند.

دو ماده شیمیایی موجود در قهوه یعنی اسیدکافئیک و اسیدکلروژنیک التهاب را کاهش داده و سطح آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن افزایش و سطح استرس در سلول‌ها را کاهش می‌دهند، که می‌تواند با کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد از آسیب و مرگ سلولی جلوگیری کند. به گفته کارشناسان به‌رغم آنچه شنیده‌اید، قهوه باعث کم آبی بدن نمی شود بلکه باعث می‌شود کلیه‌ها سدیم و آب اضافی بدن را از طریق ادرار دفع کنند.

•  قهوه پس از نفت خام دومین کالای بزرگ معامله شده در جهان است و ارزش بازار آن در سراسر جهان به بیش از 100 میلیارد دلار می‌رسد.
•  برزیل در حال حاضر حدود یک سوم قهوه جهان را تولید می‌کند که تقریبا دو برابر بیشتر از ویتنام نایب قهرمان جهان است.
•  قهوه «کت‌پوپ» گرانترین قهوه جهان به قیمت 100 دلار به ازای هر فنجان است!
•  فنلاندی‌ها بیشترین قهوه را در جهان می‌نوشند؛ هر فنلاندی در سال نزدیک به 12 و نیم کیلوگرم قهوه مصرف می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها